0 دوستدار 0 امتیاز منفی
9.2k بازدید
در حل اختلاف حقوقی و صنفی توسط
ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان چگونه است؟
توسط
نمایش از نو توسط
چرا انقدر سخت کردید شکایت رو. یک ساعت تو این سایت بالا پایین میرم هنوز جایی برای شکایت از شیرین عسل دوزد پیدا نکردن
توسط
اینقدر مراحل ثبت را سخت کردید در آخر بی دلیل خطا می‌دهد سه روزه نمیتونم شکایت از شرکت تولیدی مهیان بکنم
توسط
چند ماه پیش یک هود پارس آفرین خریدم به طور ناگهانی هود آتش گرفته و خانه دچاز حریق شده چگونه می توانم شکایت کنم؟
توسط
کدوم مصرف کننده. یه کارگرم با بدبختی پول جمع کردم خودرو بخرم، حساب وکالتی کردم، هنوز چیزی نخریدم و ثبت نامی نداشتم حسابم خالی شده؟؟؟؟؟ بعدشم تازه فهمیدم قیمت خودروها میخواد افزایش پیدا کنه، وگرنه ثبت نام نمیکردم ، این هم حمایت از قشر فقیر
توسط
عدم اطلاع رسانی از ثبت نام خوودرو هر دفعه یک حساب وکالتی گمراه کردن مردم
توسط
لطفا تو هر شهری برای پیگیری مکانی رو مشخص کنید پول به حساب وکالتی من دیرتر زمانی که گذاشتید خوابید الان پولم تو حسابه ولی نمی تونم ثبت نام کنم چکار باید بکنم
توسط
با سلام
چرا سازمان حمایت به مشتریان خرید خودرو وعده دروغ داد که تا پایان سال ۱۴۰۲ به همه خودرو تحویل داده میشود در حالی که برای اکثر مردم سال ۱۴۰۳ احراز گردیده است،من از این سازمان و دولت شکایت دارم که به این صراحت به مردمی که با قرض و فروش دارایی و غیره به امید خرید خودرو ثبت نام کرده بودند دروغ گفتند،ما حتی نمی تونیم به عقب برگردیم و با این پول بعد از دو ماه دیگه نمی تونیم دارایی قبلی خودمون رو بخریم
توسط
سلام میخواستم از شرکت سوزان استیلون شکایت کنم یخچال رو نو تو کارتن خریدم نمایندگی اومدن راه اندازی کردن ولی یخچال خرابه خنک نمیکنه

3 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط

گاهی در فرآیند خرید و یا دریافت خدمات پس از فروش، اختلافاتی بین فروشنده و خریدار یا مصرف‌کننده بوجود می‌آید که باعث تضییع حقوق یکی از طرفین که اغلب مصرف‌کننده می باشد، می‌گردد. از این رو لازم است راه‌کارهایی برای احقاق حقوق مصرف‌کننده وجود داشته باشد. اهم نهادهایی که می‌توانند در این زمینه کمک کننده باشند عبارتند از: سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌های صنفی مرتبط. در ادامه به تشریح، روند ثبت و پیگیری شکایت اینترنتی از طریق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه شده است.

مراحل ثبت شکایت اینترنتی با موضوع خرید و فروش کالای قاچاق از طریق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان

جهت ثبت شکایت، در ابتدا به سامانه اینترنتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌نشانی http://cppo.mimt.gov.ir مراجعه نمایید. و در ادامه از قسمت سمت چپ در پایین صفحه، بر روی تصویر شماره ۱۲۴ (ویژه دریافت شکایات کالا و خدمات)، کلیک نمایید.

 

برای ثبت شکایت، استان محل تخلف را از روی نقشه انتخاب و بر روی آن کلیک نمایید.

 

در صفحه بعدی اطلاعات شاکی و واحد صنفی متخلف را وارد نمایید. توجه داشته باشید که در قسمت نوع تخلف، گزینه حمل و نقل و نگهداری و فروش کالای قاچاق را انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید در قسمت مدارک و مستندات، هرگونه مدرک مبنی بر خرید از آن واحد صنفی همچون فاکتور، برگه گارانتی و . . . را ضمیمه شکایت خود نمایید. تمامی مستندات باید در قالب یک فایل فشرده حداکثر ۳ مگابایت ارسال گردد. درنهایت پس از تکمیل اطلاعات دکمه ارسال را انتخاب نمایید.

 

در نهایت شکوائیه شما در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ثبت شده و کد پیگیری برای شما صادر می‌گردد که لازم است آن را تا حصول نتیجه نزد خود نگه دارید. همچنین می‌توانید به‌منظور پیگیری درخواست خود با استفاده از کد پیگیری به صفحة پیگیری درخواست مراجعه کنید. درنهایت می‌توانید با استفاده از گزینة چاپ، نسبت به چاپ اطلاعات شکوائیه اقدام نمایید.

علاوه بر موضوع خرید و فروش کالای قاچاق،  برای ثبت شکایات با موضوعاتی دیگر همچون احتکار، گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم صدور صورتحساب و . . . نیز می‌توانید مطابق همین روند از طریق سایت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اقدام نمایید.

توسط
سلام.درافزایش قیمت خودرو چرا از مصرف کننده حمایت نمیکنید؟ نه ماهه که واریز وجه در سایپا بدون سود مشارکت کردیم حالا جهت تحویل دی ماه باید 25 میلیون اضافی بدیم..دردمونو به کی باید بگیم؟
توسط
چرا سازمان حمایت از مصرف کننده در قبال افزایش قیمت خودرو برای کسانی که سالهای ۹۸ و ۹۹ ثبت کرده اند ونصف قیمت خودرو را در زمان ثبت نام پرداخته بودند هیچ عکس العملی نشان نداد ، چرا این سازمان اصلا به فکر مصرف کننده نیست  ، خواهش میکنم این سازمان نام خود را تغییر دهد و  کلمه حمایت از مصرف کننده را حذف کند
توسط
سلام چرا سکوت کردید
قرار بود خودرو تیارا مکث موتور مبلغ 980 میلیون باشه ولی روز 1 تیر برام پیام اومده تا 5 تیر فرصت تکمیل وجه 100 درصدی دارم در ضمن 2 روزش تعطیله و مبلغ یک میلیاردو 366 میلیون باید بپردازم حدود 400 میلیون بیشتر من چه جوری توی دو روز باید 400 میلیون جور کنم در ضمن اگه تا 5 تیر واریز نکنم نوبت خودرو و ثبت نامم از دست میره (این فشار خودرو ساز داره دلالی رو بیشتر میکنه چون امثال من زیادن و مجبور میشن امتیاز شون رو بفروشن خواهش میکنم یه فکری بکنید
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط
سلام چرا سازمان حمایت از مصرف کننده بی خیال است آیا نان و مواد غذایی را مشاهده نمیکن یا شریک دزد است رفیق قافله جریان چیست
توسط
چرا سازمام‌حمایت از مصرف کننده در مقابل تاخیر در تحویل خودروهای سایپا سکوت کرده الان ۱۱ ماه تست که ساینا را تحویل نداده  مسیولین حمایت کجا هستند  داد مردم را چه کسی می شنود ما مردم با ازار قناعت وبد بختی پولی جمع کردیم تا بتوانیم حداقل اراز نترین خودرو را بخریم پول رو گرفتهاند ا خودرو را تحویل نمی دهند یه چه تدبیری است  چرا ساینا sرا تحویل نمی داند الا دیگه عید بیاد ۱۱ ماه است که ثبت نام کردیم  چه وقت تحویل  می دهند
توسط
ویرایش شده توسط
باسلام  
کدملی ۲۰۰۲۴
۱۰۰ میلیون برای ثبت نام خودرو به حساب سازمان  حمایت ریختم بعد از آن خودرو را ۲۰درصد گران کردند ومن نتوانستم بقیه پول را تا سه هفته تهیه کنم و سایپا وسازمان حمایت خیلی راحت مجبورم کردن که از ماشین شاهین انصراف بدم مطمئنا کسانی که برای دیگران ثبت نام کردن تهیه این پول برایشان راحت بود اما مگر نه اینکه هدف دادن ماشین به نیازمند واقعی بود پس چرا من را وادار به انصراف کردن نمی تونستن چند ماه بعد مهلت  دوباره به امثال من بدن خدایا چقدر حرف ها با اعمال نمی خونه ! اگرمملکت دست شما باشه آدم می ترسه یک روز صبح بیدار بشه وببینه با اسرائیل دوست شدیم
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط

جهت ثبت شکایت، در ابتدا به سامانه اینترنتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌نشانی http://cppo.mimt.gov.ir مراجعه نمایید. و در ادامه از قسمت سمت چپ در پایین صفحه، بر روی تصویر شماره ۱۲۴ (ویژه دریافت شکایات کالا و خدمات)، کلیک نمایید.

توسط
روز بخیر ، امروز یک بسته پنیر ورقه ای گودا تولید  ۱۴۰۱/۰۴/۱۴؛شرکت کاله  زا خریدم
قیمت تولید ۴۴۰۰۸۹ ریال ( واقعا باید تبریک گفت که به این  دقت هزینه تولید را محاسبه کرده اند!!!!!!
مصرف کننده. 555000 ریال.   ملاحظه میفرمائید تفاوت  بالای 25 درصد !!!!!!

جالب اینکه همین محصول در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۱ یعنی ۲ ما قبل
قیمت کارخانه   270467.  ریال  و مصرف کننده  335000 ریال بوده
آیا سازمان حمایت قیمت جدید و تفاوت بالای ۲۵ درصد را تائید کرده ؟
آیا سازمان حمایت افزایش  افرایش قیمت مصرف کننده  از تاریخ  ا اردیبهشت. لغایت  تیر ۱۴۰۱ بالای ۶۰ درصد را تائید کرده
توسط
این سازمان خیلی پوشالیه وگرنه ی حمایت از ما ک از سایپا خرید کردیم میکرد خودروی نیسان دیزل چرا تحویل نمیده پول مارو ۶ ماهه گرفته اگ نداشت تحویل بده کی بهشون اجازه فروش میده سازمااان کو حمایت؟زورتون ب سایپا ظااالم نمیرسه ن؟
توسط
سلام بنده حساب وکالتی برای ایران خودرو ویایپا باز کردم چهارصد تومان هم گذاشته بودم حالا گیر دادن باید بنام سازمان حمایت مجدد وکالتی می‌کردید حالا ما بدون ماشین و میگن وقت هم گذشته خدا کنه یه فرصتی بزارن که حساب وکالتی کنیم خیلی افراد این اشتباه وکردن

ضمن عرض خوش آمد به شما مخاطب عزیز، تاکید می شود اینجا مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران در خصوص سوالات موبایل بوده و عموما پاسخ ها بر اساس تجربه بوده و مسئولیت پاسخ ها بر عهده کاربران می باشد.

لذا برای کمک به تکمیل سایت خواهشمندیم تجربیات خود را در قالب پاسخ به سوالات و طرح سوالات جدید با سایر کاربران در میان بگذارید.

اخبار و آموزش های مربوط به طرح ثبت تلفن همراه را در پرتال زیر پیگیری کنید:

610 سوال

271 پاسخ

496 دیدگاه

639 کاربر

تمامی محتوای سایت توسط کاربران بروز شده و پاسخ رسمی متولیان طرح رجیستری محسوب نمی شود.
...